Modern, dinamik ve vizyoner tasarım: CAREKS DESIGN

Son yıllarda tasarım dünyasının en çok konuşulan isimleriyle son projeleri olan Sadık Paşa Köşkü’nde buluştuk. Yüksek Mimar Oğuzhan Ekşioğlu ve ekip arkadaşları kalıpların dışında, keyif veren işlerin peşinde olduklarını açıkladılar.

Yüksek Mimar Oğuzhan Ekşioğlu, uzun yıllar, özellikle Orta Doğu ülkelerindeki elit projelerde mimari danışman ve tasarımcı olarak yer aldı. Onun tasarım anlayışında sınırlar yok… Oğuzhan Ekşioğlu; şimdilerde ise Careks Design çatısı altında tarihi binaların restorasyonundan otel mobilyalarına, hastane mimarisinden, lüks konutlara ve hatta karavanlara kadar dünya üzerinde adından söz ettiren, birbirinden başarılı projelere imza atmayı sürdürüyor.

FORM FOLLOWS FUNCTION BİÇİM İŞLEVİ TAKİP EDER

Ekşioğlu, şu sıralar tasarım dünyasındaki yolculuğuna kendisi gibi genç, vizyoner ve dinamik ekip arkadaşlarıyla Careks Design çatısı altında devam ediyor. Mimar İlayda Kıvrak, Heykeltraş ve Sanat Yönetmeni Fırat Özdemir ile Genel Direktör Akın Gülaydın tasarım yolculuğunda Oğuzhan Ekşioğlu’na eşlik eden isimler. Onlar, “Form Follows Function” (Biçim İşlevi Takip Eder) mottosuyla çıktıkları bu yolda, keyif aldıkları işlere imza atmayı hedefliyor. Oğuzhan Ekşioğlu ve Careks Design kadrosuyla İstanbul’un Boğaz’ı kucaklayan müthiş noktalardan Anadolu Hisarı’ndaki son projelerinde buluştuk. Careks Design dokunuşlarıyla hayata dönen Sadık Paşa Köşkü’nde sanat, mimari, tasarım dünyası ve tarihin derinliklerine daldık. İşte Oğuzhan Ekşioğlu ve Careks Design Yönetim ekibi…

Yüksek Mimar Oğuzhan Ekşioğlu

OĞUZHAN BEY CAREKS DESIGN HAKKINDA NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?

Şirketimiz 2016 yılında İstanbul merkezli olarak kuruldu. 2019’da ise Estonya ofisimizi de açarak Avrupa Birliği bölgesinde de faaliyetlerimize başladık. Ancak pandemi nedeniyle özellikle otel projelerinin dondurulmasından dolayı bir süredir Türkiye’deki projelerimize ağırlık vermiş durumdayız.

CAREKS DESIGN HANGİ ALANLARDA FAALİYET GÖSTERİYOR?

Uzmanlık alanlarımız; mimarlık, iç mimarlık, tarihi eser restorasyonu olup, özelde ise proje bazlı mobilya tasarımı ve üretim olarak açıklanabilir. Bu başlıklar altında keşiften projelendirme ve uygulamaya kadar tüm süreçlerde ekip olarak yer alıyoruz. Ancak şunu net bir şekilde söylemeliyim, bizim için önemli olan şey, işin sonunda ekip olarak hepimizin ortaya çıkan şeyden keyif almamız. Örneğin, bundan yaklaşık iki yıl önce Avrupa’ya tasarımlarını A’dan Z’ye bizlerin yaptığı 27 özel karavanı teslim ettik. Aslında biz sadece belli kalıplara sınırlı değiliz. Tasarımın her noktasında olmak istiyoruz. Bu nedenle de mottomuzu, “Form Follows Function” (Biçim İşlevi Takip Eder) olarak belirledik.

ŞU AN BULUNDUĞUMUZ MÜTHİŞ YAPI, SADIK PAŞA KÖŞKÜ’NÜN TASARIM VE RESTORASYON SÜRECİNİ KISACA ÖZETLER MİSİNİZ?

Bu bina, biz işe başlamadan önce oldukça bakımsız ve harabe bir haldeydi. Köşk, 1800’lerin sonunda Osmanlı Harbiye Nazırı Sadık Paşa tarafından yaptırılmış. Bir asrı geçkin süredir zamanın yıprattığı tarihi bina, 1983 yılındaki yangınla güzelliğinden çok kaybetmiş. Biz bu işi aldığımızda ekip olarak şuna karar verdik: Bu binanın yaşadığı tüm dönüşümleri ortaya çıkarmalı ve ruhunu korumalıyız…

 

ASLINA SADIK MODERN DOKUNUŞLAR…

Köşk aynı zamanda İkinci Derece Tarihi Eser vasfında olduğu için dokunamadığımız noktaları da oldu. Ancak teknik olarak modern izler taşısa da Sadık Paşa Köşkü’nün iç mekanları, merdivenleri, bahçesi ve diğer tüm kullanım alanları 1800’lerde nasılsa, şu anda da Osmanlı dönemindekinin aynısı… Dönüşümü vurguladık ancak bu binanın ruhuna ve tarihe sahip çıktık.

AKIN GÜLAYDIN

Genel Direktör

Careks Design’ın Genel Direktörü Akın Gülaydın aramızda değildi ancak telefonla kendisinin de görüşlerine başvurduk… İşte Gülaydın’ın açıklamaları: “Şu ana kadar aldığımız geri dönüşler gerçekten de bizim için çok değerli. Sadık Paşa Konağı ve imza attığımız diğer projeler yeni işlerin kapısını da açtı. Careks Design, önümüzdeki süreçte, ses çıkartacak birbirinden farklı projelerle de adından söz ettirecek. Bunu hep beraber göreceğiz…”

İLAYDA KIVRAK 

Mimar

Şirketin yönetim ekibinde yer alan mimarlardan biri de İlayda Kıvrak’tı. İlayda Hanım, Careks Design ekibi olarak çoğu zaman kurgu ve projelendirmeyi, uygulamanın önünde tuttuklarını söyledi. İlayda Kıvrak, “Özellikle restorasyon ve tasarım işlerinde işlediğimiz mekân ya da ürünün bütünlüğünü korumasına dikkat ediyoruz. Restorasyon projelerinde yapının hikayesine sadık kalıyoruz” diye konuştu.

“TARİHİ VE RUHU KORUDUK”

Konağın içine girdiğimizde bizi Heykeltraş Fırat Özdemir’in eseri karşıladı. Özdemir’e Sadık Paşa Köşkü için neden böyle bir eseri uygun gördüğünü sorduk ve şu cevapları aldık.

Bu köşk içinde bir tarih barındırıyor ve bu tarih aslında birçok bileşenden oluyor. Bu yapının hikayesinde çevresel faktörler zamansal etkiler var… Bu köşkün içinde, sahipleri ve içinde yaşayan insanların bakış açısı var… Kısacası bir dönüşüm var… İşte kompozisyondaki kıvrımlar bu dönüşümü anlatıyor. Ancak Sadık Paşa Köşkü her ne kadar yenilenmiş de olsa ruhunu korumalıydı. İşte heykelin içinde ki sabit kütle Sadık Paşa Köşkü’nün ruhunu ve karakterini nesilden nesile aktardığını simgeliyor.

Son Eklenenler

Alkışlar Nevin Yılmaz’a

Başarılı tiyatro oyuncusu Uğur Aslan, “Afara: Bir Arabesk Müzikali” isimli oyununu kanser hastası kadın depremzedeler için sahneledi....

Hayatlara dokunan bir psikoterapist: BAŞAK GÜRTEKİN TOPRAK

Bir Klinik Psikolog, Çift ve Aile Terapisti, akademik hayatını sağlık politikalarına adamış bir aktivist, aile şirketlerine danışmanlık...

Sanatın yeni merkezi: Galeri Beylikdüzü 

Galeri ve sergiler yoğun olarak İstanbul’un Nişantaşı, Taksim gibi bölgelerinde sanatseverlerle buluşur. 18 Haziran 2022’de kapılarını açan...

Yıldızlar ve tercihler arasında 2023: DEĞİŞİM ZAMANI

Koskocaman bir yılı daha geride bırakmak üzereyiz. Kimileri için çok iyi bazıları içinse türlü badirelerle doluydu muhakkak....
spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

spot_imgspot_img